
Uanset om du har at gøre med et stramt budget, begrænsningerne ved at have et mindre team eller endda mangel på retning, kan en passende marketingstrategi hjælpe din tømrervirksomheder, når du udvider.
Når du udvikler bevidsthed og omsætning for din virksomhed, er disse taktikker kritiske:
Kend dit publikum
Det er en almindelig misforståelse, at “hvem som helst” er din køber. Større virksomheder kan muligvis appellere til en bred kundekreds, men af en grund, hævder de, “rigdommen er i nicherne.” Som en lille virksomhed har du mest magt i en niche. For at skabe en niche og tiltrække kunder fra den, skal du først forstå deres problemer, vanskeligheder, udløsende begivenheder og prioriteter.
Sørg for, at dit værdiforslag skiller sig ud
Uanset om du har opnået de ønskede resultater eller ej, hvis der ikke er nogen forskel mellem dig og dine konkurrenter, har en køber intet andet valg end at arbejde sammen med dig. Det, der adskiller dig fra konkurrenterne og får dine kundeemner til at vælge dig frem for andre, er dit værdiforslag. Hvad tilbyder du, som ingen andre på markedet gør? At gøre dette påpeger effektivt, hvor overlegen du er.
Hold øje med et enkelt specifikt mål
Du har måske bemærket, at der er mange forskellige metoder at tage, mens du udforsker markedsføringsområdet. Det er tillokkende at bygge en kompliceret mekanisme i håb om, at du dækkede hver base, og det er let at acceptere for meget.
I stedet skal du finde ud af, hvor din virksomhed vil gøre den største forskel. Hvad er den største blinde plet i din markedsføring, der holder dig tilbage? Sæt et mål for det ene afgørende område og fokuser din tid og dine ressourcer på aktiviteter og taktikker, der vil hjælpe dig med at nå det. Når du har gjort større fremskridt i retning af dette hovedmål, kan du enten udvide din indsats eller dreje til forskellige initiativer.
Opret din egen hjemmeside for at tage kontrol over din online tilstedeværelse
At have et professionelt websted er et af de vigtigste aktiver, du vil udvikle for din virksomhed. Det er her, du vil afsløre, hvem du er, hvad du leverer, hvor du befinder dig, og hvordan en potentiel kunde kan komme i kontakt med dig. Det er et aktiv, der altid vil være dit (i modsætning til andre platforme, der måske ændrer politikker eller går ind og ud af stil), og det kan også generere organisk trafik via både annoncering og anden marketingindsats.
Du kan også konvertere besøgende til kundeemner ved at bruge dit websted som sælger. Du kan bruge dit websted som en 24-timers sælger ved at lære, hvordan du konverterer trafik til leads.
Gør brug af sociale medier til at promovere dig selv
Sociale medier kan se ud til at være en enkel måde for enkeltpersoner at interagere og forbinde, men det er faktisk et stærkt forretningsværktøj. Sociale medier kan hjælpe dig med at øge din domæneautoritet, forbedre dine søgemaskiners placeringer og interagere med potentielle forbrugere. Hvorfor vil du ikke gerne ses, hvor dine potentielle kunder sandsynligvis er?
Invester i reklamer
Organisk trafik tager tid at udvikle, og som mindre virksomhed bør du prioritere kortsigtede tiltag. Annonce strategier, der retter sig mod forbrugere med høje hensigter, er effektive til at sætte gang i andre mål på kort sigt. Hvis din målgruppe ikke søger på nettet efter dit produkt eller din tjeneste, er Google Ads ideelle. Personer på sociale medier har mindre købshensigt end dem, der bruger søgemaskiner som Google eller Bing; Men meget målrettede annoncer til din virksomheds hjemmeside, og nok visninger kan vinde dit publikums opmærksomhed.